2299 0 48900

Καθημερινές

Δευ - Παρ

9:00 - 17:30

Ο τουρισμός ανά κατηγορία αστέρων

Η ελληνική τουριστική βιομηχανία το 2023 παρουσίασε αξιοσημείωτες επιδόσεις, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία ταξιδιωτικών εισπράξεων από την Τράπεζα της Ελλάδος. Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2023, αυτές οι εισπράξεις εκτινάχθηκαν στα 17,91 δισεκατομμύρια ευρώ, ξεπερνώντας τα στοιχεία του 2019 — που θεωρείται έτος αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό — κατά 11 τοις εκατό. Αυτή η εντυπωσιακή ώθηση εσόδων μπορεί να αποδοθεί στον αριθμό ρεκόρ των αφίξεων τουριστών κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συνολικού ύψους 16,9 εκατομμυρίων, αύξηση 2 τοις εκατό σε σχέση με το 2019. Επιπλέον, το μερίδιο αγοράς της Ελλάδας στον μεσογειακό τουρισμό ανέβηκε στο 25 τοις εκατό, από 24 τοις εκατό που ήταν το 2019.

Μια πιο προσεκτική εξέταση αυτών των στοιχείων αποκαλύπτει ότι η αύξηση των αφίξεων οφείλεται κυρίως στην αύξηση των αεροπορικών ταξιδιών κατά 14 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι οδικές αφίξεις από την περιοχή των Βαλκανίων υστερούν, παραμένοντας 8 τοις εκατό χαμηλότερες από το 2019. Η τάση των υψηλών αεροπορικών αφίξεων συνεχίστηκε τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο. Σύμφωνα με την έκθεση «Business Trends» της Εθνικής Τράπεζας, ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ολοκληρώσει τη χρονιά με αριθμούς αφίξεων ρεκόρ και τουριστικές εισπράξεις που ξεπερνούν τα 20 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 13 τοις εκατό από το 2019.

Ωστόσο, ο κλάδος αντιμετώπισε προκλήσεις. Περιστατικά όπως η τεράστια πυρκαγιά στη Ρόδο και οι καταστροφικές πλημμύρες στο Πήλιο, που στοίχισαν τη ζωή σε ένα ζευγάρι Αυστριακών, μαζί με μια σημαντική αύξηση κατά 30 τοις εκατό στις τιμές των ξενοδοχείων, επηρέασαν τη θέση της Ελλάδας στη λίστα με τους κορυφαίους μεσογειακούς προορισμούς σε σχέση με την αξία για τα χρήματα. Αυτά τα γεγονότα, σε συνδυασμό με τα γενικά ζητήματα ακρίβειας, οδήγησαν σε μείωση 5 τοις εκατό της μέσης δαπάνης ανά άφιξη σε σύγκριση με το 2019 και πτώση 16 τοις εκατό από το 2022.

Το 2022, στον τομέα του τουρισμού υποβλήθηκαν 562 επενδυτικά έργα αξίας 1,6 δισ. ευρώ. Ωστόσο, λόγω περιορισμένου προϋπολογισμού ανάπτυξης 150 εκατ. ευρώ, μόνο ένα στα δέκα έργα έλαβε στήριξη. Αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, ιδιαίτερα από τους ξενοδόχους στην Κρήτη. Επιπρόσθετα, ο αποκλεισμός ξενοδοχείων με βαθμολογία τριών αστέρων και κάτω από τα αναπτυξιακά προγράμματα προκάλεσε διαμάχη, δεδομένου ότι τα ξενοδοχεία αυτά αντιπροσωπεύουν το 75 τοις εκατό της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς, ιδιαίτερα σε μικρότερα, άνυδρα νησιά και ορεινές περιοχές.

Μετά από προσπάθειες πίεσης του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), η κυβέρνηση ενέταξε στο αναπτυξιακό πρόγραμμα ξενοδοχεία και ξενώνες τριών αστέρων σε απομακρυσμένες περιοχές. Αυτή η τάση αναδιαμορφώνει το ελληνικό ξενοδοχειακό τοπίο, ευνοώντας μεγαλύτερες διεθνείς αλυσίδες σε βάρος μικρότερων, τοπικά συνδεδεμένων ξενοδοχείων. Η στροφή είναι εμφανής στην Αττική, όπου οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες και τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων έχουν αυξηθεί σημαντικά, ενώ τα μικρότερα ξενοδοχεία έχουν υποχωρήσει.

Τη δεκαετία από το 2013 έως το 2023 παρατηρήθηκε παρόμοια τάση σε εθνικό επίπεδο, με τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων να υπερδιπλασιάζονται και τα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων να αυξάνονται κατά 44 τοις εκατό, ενώ τα μικρότερα ξενοδοχεία αντιμετώπισαν πτώση. Η πανδημία επιδείνωσε αυτές τις προκλήσεις, οδηγώντας σε οικονομικές πιέσεις και δημοπρασίες διαφόρων ξενοδοχείων. Για παράδειγμα, το 2023, ένα πακέτο 72 ξενοδοχείων τεσσάρων και πέντε αστέρων πουλήθηκε σε μια κοινοπραξία, ενώ πολλά μικρότερα ξενοδοχεία αντιμετώπιζαν αβέβαιο μέλλον.

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), ανήσυχο για την πτώση των μικρότερων ξενοδοχείων, παρήγγειλε μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ). Η μελέτη τόνισε τις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία ενός, δύο και τριών αστέρων, όπως το υψηλότερο λειτουργικό κόστος, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από την Airbnb και η ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις σε ανακαίνιση και συντήρηση. Παρά αυτές τις προκλήσεις, αυτά τα ξενοδοχεία διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στις τοπικές οικονομίες, προμηθεύονται τις περισσότερες αγορές τους από το εσωτερικό και απασχολούν κατοίκους της περιοχής.

Υπό το πρίσμα αυτών των ευρημάτων, ο πρόεδρος της ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός, ζήτησε ίση οικονομική στήριξη για μικρότερα ξενοδοχεία, τονίζοντας τη σημασία τους για την ελληνική φιλοξενία. Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, σύμφωνα με τον Βασιλικό, απαιτεί μια ισορροπημένη προσέγγιση που θα περιλαμβάνει τόσο μεγάλες διεθνείς επενδύσεις όσο και στήριξη για μικρότερα, τοπικά ξενοδοχεία.

Οι ιδιοκτήτες μικρών ξενοδοχείων μπορούν οι ίδιοι να προβούν σε μέτρα για την προβολή των επιχειρήσεων τους αλλά και την ανάταση τους.

Αρχικά θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι ο ιστότοπός τους είναι οπτικά ελκυστικός, εύκολος στην πλοήγηση και φιλικός προς κινητά. Να φροντίζουν να συμπεριλαμβάνουν φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, λεπτομερείς περιγραφές δωματίων και ανέσεων και πληροφορίες για την περιοχή.

Η δημιουργία προφίλ σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το Facebook, το Twitter και το Pinterest είναι αποδοτική με την τακτική δημοσίευση ελκυστικού περιεχομένου, όπως όμορφες εικόνες του ξενοδοχείου και του περιβάλλοντός σας, ειδικές προσφορές και εκδηλώσεις.

Η καταχώρηση των ξενοδοχείων σε πλατφόρμες όπως Booking.com, Expedia και Airbnb είναι επίσης σημαντική. Ενώ αυτές οι πλατφόρμες λαμβάνουν προμήθεια, μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την προβολή σας σε ένα παγκόσμιο κοινό.

Οι θετικές κριτικές των επισκεπτών είναι ζωτικής σημασίας. Οι επισκέπτες πρέπει να ενθαρρύνονται να αφήνουν κριτικές στο TripAdvisor, το Google και τις πλατφόρμες.

Όπως και σε όλες τις επιχειρήσεις, η επένδυση σε αυτές είναι απαραίτητη. Μια οικονομική ανακαίνιση, η προσθήκη ή η ανανέωση πρωινού, η εγκατάσταση ομπρελών για ξενοδοχεία ή συστημάτων σκίασης όπως πέργκολες ή τέντες στους εξωτερικούς χώρους με το λογότυπο του ξενοδοχείου, μπορεί να αποδώσει.

Η συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις, όπως εστιατόρια, τουριστικούς πράκτορες και χώρους εκδηλώσεων με προσφορές πακέτων ή ειδικές προσφορές μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες που αναζητούν μια τοπική εμπειρία.

Η προώθηση ενός μικρού ξενοδοχείου συνδυάζει αποτελεσματικά τις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ με εξατομικευμένες εμπειρίες επισκεπτών και τη συμμετοχή της κοινότητας. Αξιοποιώντας αυτές τις στρατηγικές, τα μικρά ξενοδοχεία μπορούν να αυξήσουν την προβολή τους, να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες και να δημιουργήσουν μια πιστή βάση πελατών.

Μοιράσου την σελίδα:

Συμμετοχή Remi σε Εκθέσεις

Η εταιρεία μας συμμετέχει συχνά σε εκθέσεις προϊόντων, φροντίζοντας να βρίσκεται μέσα στον παλμό της αγοράς, αλλά και στην αιχμή της τεχνογνωσίας. Δείτε κάποιες απ’ τις εκθέσεις στις οποίες είχαμε συμμετοχή.

Astra

14 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 39 τ.μ.

Horizon

3 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 25 τ.μ.

Aegean

7 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 25 τ.μ.

Aeolus

9 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 12 τ.μ.

Armonia

15 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 20 τ.μ.

Μηχανισμός
Μηχανισμός
Μέγιστο μήκος
Μέγιστο μήκος
Σχήμα
Σχήμα
Αξεσουάρ
Αξεσουάρ