2299 0 48900

Καθημερινές

Δευ - Παρ

9:00 - 17:30

Παρατείνεται η τουριστική περίοδος

Καθώς βγαίνουμε σιγά σιγά από τις προκλήσεις που έφερε η πανδημία COVID-19, ο τουριστικός τομέας είναι ένα από τα πιο σημαντικά βαρόμετρα της οικονομικής ανάκαμψης. Στην Ελλάδα, μια χώρα όπου ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό μέρος του ΑΕΠ, οι ενδιαφερόμενοι δίνουν ιδιαίτερη προσοχή σε διάφορους βασικούς δείκτες απόδοσης.

Η τουριστική αγορά στην Ελλάδα υφίσταται μια λεπτή αλλά κρίσιμη αλλαγή. Η τουριστική περίοδος είναι πλέον παρατεταμένη και δεν εκτείνεται μόνο στους πολυσύχναστους καλοκαιρινούς μήνες αλλά διαρκεί και μέχρι τον Νοέμβριο, ειδικά σε κοσμοπολίτικα και δημοφιλή νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη. Πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη παρουσιάζουν επίσης έντονη τουριστική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Οι επιχειρηματίες του τουρισμού είναι όλο και πιο αισιόδοξοι για τις οικονομικές προοπτικές του κλάδου τους. Οι προσδοκίες που δημιουργούνται, μιλάνε για ένα νέο ρεκόρ στα έσοδα από τον τουρισμό, που δυνητικά θα ξεπεράσουν τα 18,2 δισεκατομμύρια ευρώ που απέφερε το 2019, τον τελευταίο ολόκληρο χρόνο πριν η πανδημία προκαλέσει τον όλεθρο στον παγκόσμιο τουρισμό. Πρόσφατη ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος υποδηλώνει μάλιστα ότι τα έσοδα θα μπορούσαν να φτάσουν τα 21 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ένα από τα σημαντικότερα σημάδια που δείχνουν προς μια εύρωστη τουριστική περίοδο είναι τα στοιχεία από το Airdata tracker του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων που αποκαλύπτει αύξηση 7,3 τοις εκατό στην κατανομή θέσεων αεροπορικών εταιρειών για τις εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις τον Σεπτέμβριο, ξεπερνώντας τις 4 εκατομμύρια (4.051.087 για την ακρίβεια). Μόνο ο μήνας Σεπτέμβριος συμβάλλει στο 16,1 τοις εκατό της ετήσιας κατανομής θέσεων αεροπορικών εταιρειών.

Τα στοιχεία Ιουλίου και Αυγούστου επιβεβαιώνουν επίσης μια ανοδική τροχιά, με 4,7 εκατομμύρια προγραμματισμένες θέσεις από το εξωτερικό και ετήσια αύξηση 3,9 τοις εκατό και 3,4 τοις εκατό αντίστοιχα. Οι βασικές αγορές συνεχίζουν να είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Ολλανδία, το Ισραήλ, η Ελβετία, η Κύπρος, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Πολωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι συμπεριφορές των ταξιδιωτών επίσης αλλάζουν. Πολλοί επισκέπτες, ειδικά σε προορισμούς της νότιας Μεσογείου, επιλέγουν τώρα τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, αποφεύγοντας τις υψηλές θερμοκρασίες και την πολυκοσμία που χαρακτηρίζουν τους καλοκαιρινούς μήνες της αιχμής του Ιουλίου και του Αυγούστου. Οι πρόσφατες πυρκαγιές είχαν επίσης αντίκτυπο σε αυτή την τάση. Μια μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών υποστηρίζει αυτό το φαινόμενο, αποκαλύπτοντας ότι μια σημαντική μερίδα Ευρωπαίων ταξιδιωτών προτιμά πλέον ταξίδια εκτός εποχής, κυρίως εξαιτίας του χαμηλότερου κόστος του ταξιδιού εκείνες τις περιόδους και φυσικά λόγω των οικονομικών καταστάσεων.

Τα στοιχεία που έρχονται από την Τράπεζα της Ελλάδος επιβεβαιώνουν την ανάταση του κλάδου. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις για τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού εκτινάχθηκαν στα 2,93 δισ. ευρώ, έναντι των 2,5 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2022. Το πρώτο εξάμηνο του έτους έχει ήδη δει τα έσοδα να φτάνουν τα 6,17 δισ. ευρώ, μια σημαντική αύξηση από τα 4,98 δισ. ευρώ πέρυσι για την ίδια περίοδο. Οι εισπράξεις από μεμονωμένες χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν παρουσιάσει αξιοσημείωτες ανόδους, που κυμαίνονται από 7,6 τοις εκατό έως ένα εκπληκτικό 54,4 τοις εκατό!

Η εθνική ανοδική τάση αντικατοπτρίζεται και στα δεδομένα αφίξεων για συγκεκριμένα αεροδρόμια. Το αεροδρόμιο Ηρακλείου σημείωσε άνοδο 5,7 τοις εκατό, ενώ η Ρόδος σημείωσε αύξηση 1,8 τοις εκατό στις αφίξεις τους τελευταίους επτά μήνες. Ωστόσο, δεν απολαμβάνουν όλοι οι προορισμοί αυτή την άνοδο. Η Μύκονος και η Σαντορίνη έχουν υποχωρήσει στις διεθνείς αφίξεις κατά 7,0 τοις εκατό και 7,8 τοις εκατό αντίστοιχα.

Ειδική μνεία αξίζει και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την επιβατική κίνηση να φτάνει τα 18,67 εκατομμύρια το πρώτο οκτάμηνο, από τα 14,67 εκατομμύρια το 2022. Πρόκειται για αύξηση 30,3 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2022 και αύξηση 6,9 τοις εκατό σε σύγκριση με την εποχή προ πανδημίας.

Οι δείκτες για την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας δείχνουν ένα πολύ αισιόδοξο σενάριο για τους επιχειρηματίες του κλάδου. Με την παρατεταμένη τουριστική περίοδο, την αυξημένη εναέρια κυκλοφορία και τις ευνοϊκές αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ο κλάδος όχι μόνο ανακάμπτει από τα πισωγυρίσματα της πανδημίας, αλλά κινείται επίσης προς μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη. Ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις, ιδιαίτερα με ορισμένους προορισμούς που παρουσιάζουν μειωμένη κίνηση, η συνολική εικόνα υποδεικνύει μια δυνατή υγεία και πολλές υποσχόμενες δυνατότητες.

Έχοντας υπόψιν ότι, τουλάχιστον στη νησιωτική χώρα, η τουριστική περίοδος παρατείνεται μέχρι και το Νοέμβριο, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τους επιχειρηματίες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Με τις ημέρες να διαρκούν λιγότερο, το κρύο και τη βροχή να κάνει την εμφάνιση του και τους αέρηδες στα πελάγη μας να δυναμώνουν, μπορούν να γίνουν σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες θα μπορούν να αποδώσουν μακροπρόθεσμα. Η συνεπής συντήρηση των καταλυμάτων προς αποφυγήν της υγρασίας, η μόνωση τους, η επένδυση σε επαγγελματικές αντιανεμικές ομπρέλες καταστημάτων, εστιατορίων αλλά και μπαρ καθώς και ο συνδυασμός τους με θερμαντικά σώματα ομπρελών είναι κάποια από αυτά που μπορούν να πραγματοποιηθούν.

Μοιράσου την σελίδα:

Συμμετοχή Remi σε Εκθέσεις

Η εταιρεία μας συμμετέχει συχνά σε εκθέσεις προϊόντων, φροντίζοντας να βρίσκεται μέσα στον παλμό της αγοράς, αλλά και στην αιχμή της τεχνογνωσίας. Δείτε κάποιες απ’ τις εκθέσεις στις οποίες είχαμε συμμετοχή.

Astra

14 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 39 τ.μ.

Horizon

3 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 25 τ.μ.

Aegean

7 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 25 τ.μ.

Aeolus

9 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 12 τ.μ.

Armonia

15 μοντέλα | μεγ. κάλυψη 20 τ.μ.

Μηχανισμός
Μηχανισμός
Μέγιστο μήκος
Μέγιστο μήκος
Σχήμα
Σχήμα
Αξεσουάρ
Αξεσουάρ